تکنیک‌های پیشرفته تعیین حساسیت میکروارگانیسم‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها

این بروشور به معرفی تکنیک‌های پیشرفته برای تعیین حساسیت میکروارگانیسم‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها می‌پردازد. این روش‌ها به پزشکان امکان می‌دهند تا میزان دقیق داروی موثر بر اساس غلظت (MIC) را محاسبه و برای درمان بیماران تجویز نمایند. همچنین این تکنیک‌ها قابلیت تشخیص مقاومت‌های مختلف میکروبی را دارا می‌باشند.
تصویر آزمایشگاه سلامت
آزمایشگاه سلامت

بروشور های علمی و دقیق پزشکی و آزمایشگاهی

چی تو این بروشور میخونی؟

تکنیک‌های پیشرفته تعیین میزان حساسیت میکروارگانیسم‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها

پزشک محترم، با استفاده از این تکنیک آزمایشگاهی تخصصی می‌توانید میزان آنتی‌بیوتیک موثر و مورد نیاز بیمار که برحسب Microgram/mL تعیین شده است را محاسبه و داروی مناسب را تجویز نمایید.

این روش برای تمامی میکروارگانیسم‌های پاتوژن به‌ویژه گونه‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها مانند استافیلوکوک‌ها، سودوموناس، انتروباکتریاسه، هموفیلوس‌ها کاربرد دارد. با این تکنیک، مقاومت‌هایی نظیر MBL و VRE نیز تعیین می‌شود.

طبق آخرین دستورالعمل‌های جامعه بین‌المللی CLSI، پس از شناسایی جنس و گونه باکتری‌ها در محیط‌های کشت تخصصی، میزان دقیق حساسیت میکروارگانیسم‌ها سنجیده و گزارش می‌گردد.

تکنیک‌ها و ابزارهای استفاده شده

  • Antibiotic Code Reading Scale (MIC ug/ml): استفاده از گرادیان آنتی‌بیوتیک به صورت پیوسته و نمایی.
  • مواد ضد میکروبی و آنتی‌بیوتیک‌ها: این تکنیک برای بررسی و تعیین میزان غلظت داروی موثر و مورد نیاز استفاده می‌شود.

در این روش از مواد تخصصی شرکت‌های جهانی و معتبر مانند Biomerieux (فرانسه)، Mast (انگلستان) و AB.Biodisk (سوئد) و دستگاه‌های پیشرفته Antibiograph استفاده می‌شود. میزان داروی موثر (MIC=Minimum Inhibitory Concentration) مورد سنجش قرار می‌گیرد.

این تکنیک که مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) بوده، انواع مقاومت‌ها و میزان داروی موثر برای آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند: پنی‌سیلین‌ها، سیپروفلوکساسین، سفلازیدیم، کوتریموکسازول و استافیلوکوک‌های مقاوم به Oxacillin نیز قابل سنجش می‌باشد.

انجام این تست‌ها در آزمایشگاه سلامت زیر نظر متخصص میکروبیولوژی و استاد دانشگاه و با دستگاه‌ها و مواد پیشرفته انجام و نتایج دقیق به شما ارائه می‌شود.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *